Współpraca

niedziela, 26 listopada 2017

Pudding dyniowy z sosem karmelowym


Mimo, że sezon dyniowy już przemija mam dla was pyszny deser.  Aksamitny w środku polany słonym sosem karmelowym idealnie współgra.  Zamiast białego cukru dałam Cukier Trzcinowy Dry  Demerara Diamant. 








Składniki :
600g miąższu z dyni
200 ml śmietanki 30%
100 ml mleka
1/2 szkl Cukru Trzcinowego Dry Demerara Diamant
1 szkl mąki
szczypta soli
2 łyżeczki cukru wanilinowego
4 jajka

Karmel :
50g cukru 
Cukru Trzcinowego Dry Demerara Diamant
100 ml śmietanki 30%
odrobina soli

Przygotowanie :
Dynie kroimy na mniejsze kawałki, układamy na blaszce i pieczemy w piekarniku do miękkości w 180 stopniach. Miąższ oddzielamy od skórki i blendujemy na gładką masę.
Jajka ubijamy z cukrem, ciągle mieszając dodajemy miąższ z dyni, śmietankę, mleko. Mieszamy do połączenia się składników.  Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy do połączenia się składników.
Mąki można dodać troszkę więcej- ja dodałam więcej mąki by masa miała konsystencję jogurtu.
Wszystko zależy od ilości wody znajdującej się w miąższu dyni.

Przelewamy do formy wysmarowanej tłuszczem. Ja podzieliłam masę na kokilki i tortownicę.

Pieczemy około 30-40 minut,  w 180 stopniach. Najlepiej sprawdzać patyczkiem czy ciasto jest suche.

Karmel:

Cukier rozsypujemy równomiernie na patelni. Gdy się rozpuści i nabierze ciemno, bursztynowy kolor (  w tym czasie nie mieszamy ! ) dodajemy odrobinę śmietanki i mieszamy do połączenia. Gdy składniki się połączą dodajemy resztę śmietanki i gotujemy jeszcze około 2 minut. Zdejmujemy z ognia i dodajemy sól - tu już kwestia waszego smaku czy lubicie mocno słony karmel czy delikatnie słony.
Po wystygnięciu karmel zastyga, wystarczy ponownie delikatnie podgrzać.


Ostudzony pudding kroimy i polewamy sosem karmelowym.


#cukiertrzcinowy #syroptrzcinowy #diamant

Złocista Kuchnia Diamant

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz