Współpraca

poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Lody bananowe



 Idealne dla lubiących banany. Pożeraczy lodów. Pogoda choć nie rozpieszcza zróbmy sobie małą przerwę na lody bananowe. Nie za słodkie, z dodatkiem kawy bardziej wyraziste. Ja osobiscie dodałam jeszcze pokruszoną czekoladę.




Składniki :
4 banany - dojrzałe - żółtawe z brązowymi plamkami takie najlepsze.
1/3 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
cukier brązowy - opcjonalnie
czekolada - według uznania.


Przygotowanie :

Banany obieramy układamy na talerzyku wyłożonym papierem do pieczenia i wkładamy do zamrażarki na 3-4 godziny - najlepiej jak najdłużej.
Kawę również dawkujemy według uznania. Im więcej tym mocniejsza choć wydaje mi się ze płaska łyżeczka to jednak będzie za dużo.
Kawę  zalewamy około 50ml wody i studzimy.
Zamrożone lody kroimy na plasterki, wkładamy do malaksera i dolewamy kawę. Wszystko miksujemy na gładką masę od czasu do czasu przerywając i mieszamy łyżką by zdjąć banany ze ścianek naczynia.
Jesli banany są mało słodkie - dyspujemy cukru opcjonalnie.

Ja na sam koniec dodałam pokruszoną czekoladę i wymieszałam gotową masę już w pojemniku, który następnie zamrażałam.

Lody będąc dłuższy czas w zamrażarce twardnieją, wiec lepiej je wyjac na jakiś czas przed podaniem.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam lody bananowe! Można z nich wiele wyczarować :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń