Współpraca

niedziela, 29 marca 2015

Kurczak w grejpfrucie

Szukając "czegoś" na obiad natknęłam się własnie na Grejpfrutowe udka z kurczaka u Mirabelki. Zainspirowałam się przepisem, wprowadziłam modyfikacje. Nie jestem osobą przepadającą za grejpfrutem tylko dlatego, że ma gorzki smak, ale chciałam wypróbować,wyszedł dobry, z goryczką ale i słodyczą, nie ukrywam, smak grejpfruta jest dość mocny. Gorąco polecam osobom lubiącym grejpfruty ! :)




Składniki:
4 ćwiartki z kurczaka
3 grejpfruty
1 czerwona papryka
1 cebula
1/2 szkl kremówki
2 ząbki czosnku
1,5 szkl mąki
5 łyżeczek słodkiej papryki w proszku
2 łyżeczki cukru
sól, pieprz
olej

Przygotowanie :

Kurczaka umyć, podzielić na dwie części. Grejpfruta obrać z błonek, zblendować tak by był widoczny miąższ. Ćwiartki natrzeć solą i 3 łyżeczkami słodkiej papryki - umieścić w misce i zalać miąższem.
Odstawić do lodówki na całą noc.
Mięso, odsączyć z soku, obtoczyć w mące z dodatkiem słodkiej papryki w proszku, smażyć na rozgrzanym tłuszczu do zrumienienia skórki. Paprykę pokroić w paski, cebulę w piórka i czosnek w talarki. Przełożyć do głębokiego naczynia posypać papryką, cebulą, czosnkiem, zalać miąższem i dusić pod przykryciem około 40 minut. Mięso przełożyć na talerz, do sosu dolać śmietankę, zredukować, doprawić do smaku solą, cukrem i pieprzem, mięso ponownie przełożyć do sosu, i podgrzewać jeszcze 5 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz